18/01-2019

SAMMEN ER VI BEDRE

Det gavner alle parter, at vi snakkes ved løbende

 

Vi vil meget gerne høre fra jer, når der er ændringer i medarbejderstaben eller i en af jeres medarbejders oplysninger.

 

Hvornår skal I skrive til os?

 

Det kan f.eks. være være til- og fratrædelser af medarbejdere, som skal til- eller frameldes jeres ordninger; det kan være ved lønreguleringer, som er vigtige at få oplyst for os og jeres pensionsselskab, så jeres medarbejdere er dækket rigtigt - og på de rette grundlag; det kan være ved fakturering og fornyelser af jeres policer.

 

I kan også til hver en tid ringe eller skrive til os, hvis I er det mindste i tvivl om noget.

Vi er her for jeres skyld og er altid klar til at besvare jeres spørgsmål.

 

Hvis uheldet er ude

 

Skulle en af jeres medarbejdere være uheldig at kome til skade, blive syg, eller noget helt tredje, er der heldigvis hjælp at få.

 

Har en medarbejder været syg længere end 14 dage uden bedring og ikke har udsigt til at komme tilbage til arbejdet foreløbigt, opfordrer vi jer til at tage affære. Vi vil også meget gerne have besked.

 

På samme måde vil vi gerne have besked, hvis en af jeres medarbejdere bliver ramt af en kritisk sygdom og er berettiget til udbetaling fra pensionsforsikringen - vi hjælper nemlig gerne med at tage dialogen til pensionsselskabet, hvis medarbejderen ønsker det.

Typisk kan vi guide og/eller afhjælpe jer med nogle ekstra ydelser fra enten pensionsordningen eller sundhedssikringen.

 

Så I må endelig tage fat i os - og gerne hurtigst muligt, så vi kan assistere jer med at komme bedst igennem sundhedsforløbet.

 

Når I ansætter og afskediger medarbejdere

 

Når I har til- og fratrædelser i virksomheden, vil vi gerne høre fra jer - og gerne løbende.

Vi skal nok sende jer en reminder cirka hver tredje måned for at være sikre på, at jeres medarbejdere er ordentligt tilmeldt og frameldt hos jeres respektive selskaber, så hverken I, jeres medarbejdere eller de skal betale for meget eller for lidt.

 

Det er for jeres medarbejderes, jeres og vores økonomiske fordel, at vi får en melding om til- og fratrædelser i jeres firma.

På den måde sikrer vi nemlig, at jeres medarbejdere er forsikrede, når de går på pension, hvis uheldet skulle være ude eller i alle scenarier der imellem.

 

Vi sikrer også, at I betaler lige nøjagtig det, I skal, ved at vi snakker sammen. Hvis vi ikke får oplyst en medarbejders til- eller fratrædelse rettidigt (plus/minus tre måneder), kan I risikere sels at blive opkrævet for medarbejdere, som ikke er oplyst fratrådt, dels at få en bøde fra selskaberne pga. for sen til- eller framelding.

 

Sådan til- og framelder I

 

For at gøre vores arbejde så præcist og nemt som muligt fra starten er det vigtigt, at vi får de rette oplysninger fra jer.

 

De oplysninger, vi skal bruge for at kunne tilmelde jeres medarbejdere, er:

› Medarbejderens fulde CPR-nummer*

› Medarbejderens navn

› Medarbejderens stilling

› Medarbejderens ansættelsesdato

› Om medarbejderen er timelønnet eller funktionær

› Medarbejderens årsløn

› Hvorvidt medarbejderen skal med i både sundheds- og pensionsaftalen - eller blot en af dem

› Medarbejderens startdato i pensionsordningen

› Medarbejderens startdato i sundhedsordningen

› Er medarbejderen i flexjob/tidsbegrænset stilling?

› Har medarbejderen en §56-aftale?

 

* OBS: Disse data skal sendes sikkert, jf. EU's persondatalov, som trådte i kraft fra maj 2018.

Du kan læse mere om vores sikker mail-system og vores arbejde med Persondataforordningen her.

 

Når I framelder en medarbejder hos os, skal vi blot have følgende informationer:

› Medarbejderens navn

› Medarbejderens fødselsdato

› Medarbejderens fratrædelsesdato

 

Den årlige gageregulering

 

De fleste af jer kører lønreguleringer årligt.

Ved eventuelle ændringer i jeres medarbejderes løn, vil vi også meget gerne høre fra jer.

 

 

Derfor er det en god idé med en jævnlig dialog

 

Der er flere grunde til, at det er en god idé at holde hinanden up to date - og det er kun nogle af grundende, vi har nævnt i dette indlæg.

 

Når vi snakker sammen løbende, sikrer I, at både vi og pensions- og sundhedsselskabet er opdateret med de rigtige informationer om jer.

Det er fordelagtigt både for jer, os og jeres valgte selskab(er).

 

På den måde kan I nemlig være sikre på, at I betaler lige præcis det, I skal - hverken mere eller mindre. Vi sikrer også, at vi har de rigtige informationer om jer og jeres medarbejdere, hvis uheldet er ude, og en af jer har brug for hjælp.

 

Så grib telefonen eller send os en mail på info@dpm-gruppen.dk, når I har nyt at berette - så er vi klar til at hjælpe jer det bedste, vi kan! :-)

< TILBAGE TIL NYHEDSOVERSIGT